Komplexní služby v oblasti BOZP a PO - Marek Doležal

Úvodní stránka
BOZP
PO
Kontakt

BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI

1. Identifikace a hodnocení pracovních rizik

Dle zákona č. 262/2006 Sb. § 102 odst. 3 ve znění pozdějších předpisů je zaměstnavatel je povinen soustavně vyhledávat nebezpečné činitele a procesy pracovního prostředí a pracovních podmínek, zjišťovat jejich příčiny a zdroje. Na základě tohoto zjištění vyhledávat a hodnotit rizika a přijímat opatření k jejich odstranění a provádět taková opatření, aby v důsledku příznivějších pracovních podmínek a úrovně rozhodujících faktorů práce dosud zařazené podle zvláštního právního předpisu jako rizikové mohly být zařazeny do kategorie nižší. K tomu je povinen pravidelně kontrolovat úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, zejména stav výrobních a pracovních prostředků a vybavení pracovišť a úroveň rizikových faktorů pracovních podmínek, a dodržovat metody a způsob zjištění a hodnocení rizikových faktorů podle zvláštního právního předpisu.

Provedeme identifikaci a hodnocení pracovních rizik jednoduchou bodovou nebo Vámi zvolenou metodou.

2. Kontrola pracovišť z hlediska BOZP, provedení ročních prověrek BOZP

Dle zákona č. 262/2006 Sb. § 108 odst. 5 ve znění pozdějších předpisů je zaměstnavatel povinen organizovat nejméně jednou v roce prověrky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na všech pracovištích a zařízeních zaměstnavatele v dohodě s odborovou organizací nebo zástupcem zaměstnanců pro oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zjištěné nedostatky odstraňovat.

Nabízíme provedení kontrol BOZP a to soustavných, namátkových a pravidelných.

3. Vstupní, periodické a mimořádné školení zaměstnanců BOZP

Dle zákona č. 262/2006 Sb. § 103 odst. 2 ve znění pozdějších předpisů je zaměstnavatel povinen zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které doplňují jejich odborné předpoklady a požadavky pro výkon práce, které se týkají jimi vykonávané práce a vztahují se k rizikům, s nimiž může přijít zaměstnanec do styku na pracovišti, na kterém je práce vykonávána, a soustavně vyžadovat a kontrolovat jejich dodržování. Školení podle věty první zaměstnavatel zajistí při nástupu zaměstnance do práce, a dále

  1. při změně pracovního zařazení a druhu práce
  2. při zavedení nové technologie nebo změny výrobních a pracovních prostředků nebo změny technologických anebo pracovních postupů
  3. v případech, které mají nebo mohou mít podstatný vliv na bezpečnost a ochranu zdraví při práci.

Nabízíme realizaci školení, vypracování kompletní dokumentace, včetně ověření znalostí.

4. Zpracování dokumentace BOZP

  • Místní řád skladu
  • Havarijní plán
  • Traumatologický plán
  • Místně provozně - bezpečnostní předpisy
  • Provozní dokumentaci technických zařízení, strojů a nářadí z hlediska BOZP
  • Dopravní řád

Zpracujeme Vám dokumentaci dle Vašich požadavků.

5. Zpracování směrnice pro přidělování Osobních ochranných pracovních prostředků, pracovních oděvů a obuvy, mycích, čisticích a dezinfekční prostředků (OOPP)

Dle zákona č. 262/2006 Sb. § 104 odst. 1 ve znění pozdějších předpisů je zaměstnavatel povinnen poskytnout zaměstnancům, není-li možné rizika odstranit nebo dostatečně omezit prostředky kolektivní ochrany nebo opatřeními v oblasti organizace práce, osobní ochranné pracovní prostředky. Osobní ochranné pracovní prostředky jsou ochranné prostředky, které musí chránit zaměstnance před riziky, nesmí ohrožovat jejich zdraví, nesmí bránit při výkonu práce a musí splňovat požadavky stanovené zvláštním právním předpisem.

Zpracujeme Vám směrnici dle NV č. 495/2001 Sb.

6. Evidence a šetření pracovních úrazů, hlášení a zaslání záznamu o úrazu.

Dle NV 201/2010 Sb. vede zaměstnavatel evidenci pracovních úrazů a vyhotovuje záznam o úrazu.

Vyšetříme, objasníme příčiny a okolnosti pracovní úrazu. Provedeme vyhotovení záznamu o úrazu a jeho ohlášení okruhu orgánů a institucí daných platnou legislativou.

7. Stanovéní lhůt závodní preventivní péče.

Stanovení lhůt, pravidel a postupů při zajišťování povinných preventivních prohlídek. Směrnice Mzd 49/1967 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

Sestavíme Vám lhůtník závodních preventivních prohlídek.

8. Kategorizace prací

Dle zákona č. 258/2000 Sb. § 37 odst. 1 ve znění pozdějších předpisů se práce podle míry výskytu faktorů, které mohou ovlivnit zdraví zaměstnanců, a jejich rizikovosti pro zdraví zařazují do čtyř kategorií. Kritéria, faktory a limity pro zařazení prací do kategorií stanoví prováděcí právní předpis; hodnocení rizika a minimální ochranná opatření stanoví zvláštní právní předpis. Do kategorie se nezařazují práce prováděné na pracovištích staveb prozatímně užívaných ke zkušebnímu provozu, který nepřekročí jeden rok. Práce do druhé kategorie zařazuje zaměstnavatel, o zařazení do třetí nebo čtvrté kategorie rozhoduje příslušný orgán ochrany veřejného zdraví.

Vypracujeme návrh zařazení prací do kategorií dle výskytu rizikových faktorů.

9. Zastupování při jednáních s orgány státního odborného dozoru

  • Orgány státního dozoru (Státní úřad inspekce práce).
  • Okresní a krajská hygienická stanice.
  • Technická inspekce České republiky.
  • Zdravotní pojišťovna.

Zastoupíme Vás při jednáních.



Z jakého důvodu potřebujete služby osoby odborně způsobilé v oblasti BOZP ?

Zákon č. 309/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy. Zaměstnavatel je povinen zajišťovat a provádět úkoly v hodnocení a prevenci rizik možného ohrožení života nebo zdraví zaměstnance s ohledem na:

a) nebezpečí ohrožení bezpečnosti a zdraví zaměstnanců při práci ve vztahu k předmětu činnosti zaměstnavatele
b) základní znalosti a dovednosti zaměstnanců
c) počet zaměstnanců, jejich odbornou připravenost a jimi vykonávanou práci



ODKAZY

© 2011 Marek Doležal • Grafika & WEB: Legraf.cz    TOPlist